TH Heavy Sedia Jadi Peneraju Industri OPV

TH Heavy Sedia Jadi Peneraju Industri OPV - Hallo sahabat Atlas Military, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul TH Heavy Sedia Jadi Peneraju Industri OPV, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Coast Guard, Artikel MALAYSIA, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : TH Heavy Sedia Jadi Peneraju Industri OPV
link : TH Heavy Sedia Jadi Peneraju Industri OPV

Baca juga


TH Heavy Sedia Jadi Peneraju Industri OPV

09 April 2019


Model OPV dari TH Heavy (photo : Lowyat)

LANGKAWI: TH Heavy Engineering Bhd (TH Heavy) bersedia menjadi peneraju dalam industri pembinaan Kapal Peronda Luar Pantai (OPV) untuk kegunaan agensi penguatkuasaan di negara ini.

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan TH Heavy, Suhaimi Badrul Jamil, berkata syarikat kini giat menyiapkan pembinaan tiga OPV bernilai RM740 juta untuk kegunaan Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (Maritim Malaysia).

"Awal tahun depan, ketiga-tiga kapal yang sedang dibina di Limbungan Pulau Indah, Selangor itu bakal diserahkan kepada Maritim Malaysia.

"Berbekalkan pengalaman itu, kami mampu membina kapal yang panjangnya mencecah sehingga 120 meter," katanya ketika ditemui di gerai pameran TH Heavy di Pusat Pameran Antarabangsa Mahsuri (MIEC) di sini, hari ini.

Beliau berkata, berbekalkan 400 pekerja yang mahir dalam pembinaan kapal, TH Heavy yakin memperoleh projek baharu seterusnya membantu menjana keuntungan kepada syarikat.

"TH Heavy berbangga apabila menjadi menerima tunggal sijil pengiktirafan daripada Jabatan Laut Malaysia (JLM) berkaitan keselamatan dan kawalan aset serta kerja-kerja baik pulih kapal di limbungan.

"Jadi, pelanggan kami tidak perlu risau terhadap aset mereka yang dihantar ke limbungan untuk dibaiki atau aset baharu yang kami bina untuk kegunaan mereka," katanya.

Selain itu, Suhaimi berkata, TH Heavy juga adalah penerima sijil Organisasi Standard Antarabangsa (ISO) iaitu ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 dan Sistem Pengurusan Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan OHSAS 18001:2007.

(Berita Harian)


Demikianlah Artikel TH Heavy Sedia Jadi Peneraju Industri OPV

Sekianlah artikel TH Heavy Sedia Jadi Peneraju Industri OPV kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel TH Heavy Sedia Jadi Peneraju Industri OPV dengan alamat link https://atlasmilitary.blogspot.com/2019/04/th-heavy-sedia-jadi-peneraju-industri.html

0 Response to "TH Heavy Sedia Jadi Peneraju Industri OPV"

Post a Comment